November 2014

Langø bådelaug

 

Her kan du læse referatet fra bestyrelsesmødet 3. november 2014.

 

Se mere om bestyrelsen

Bestyrelsesmøde november 2014

 

Referat af bestyrelsesmøde den 3. november 2014.

Hermed indkaldes til bestyrelsesmøde mandag den 3. november 2014 kl. 19.00 i klubhuset.

Afbud: Torben Jørgensen (arbejde), Leif og Lone.

Dagsorden.

1. Godkendelse af referat fra sidste møde.

Referatet blev godkendt.

1a Hjemmesiden - Karna deltager i punkt 1 a.

Karna vil lave en ny hjemmeside som der er stærkt brug for. Hun vil oprette den i 1.com og søge den nødvendige support, dersom det skulle være nødvendigt, i samarbejde med bestyrelsen.

Vi glæder os til at se resultatet.

2. Nyt fra

a. Formanden

Brev fra Langø Havn taget til efterretning.

b. Kasserer

Intet at bemærke. Økonomien ser fornuftig ud.

c. Sekretariat

2 nye medlemmer er registreret.

d. Havnefoged

Er begyndt at rokerer rundt på bådene for at få bedre plads til alle som har betalt havneplads.

For at få plads til 2 store både mere blev det foreslået at slå 2 pæle mere på bro 4. Beslutningen tages til foråret når der er fuld overblik over behovet for pladser.

d. Udvalg

Intet nyt fra udvalgene.

3. Standerstrygning – evaluering

Hyggelig dag med 25 til spisning. Overskud 91 kr.

4. Venteliste. Udvalget har forslag med på mødet.

 

Her er vores forslag til vort takstblad 2015-16. om bådplads og venteliste.

1. Betalt anvist bådplads.

2. Betalt bådplads på "lånt plads" Wild Card.

3. Betingelser for at komme på venteliste.

1.

Aktive medlemmer som har fået tildelt plads og betalt pladsleje iflg. Bådelaugets love se paragraf 12 stykke 5.

Hvis de ønsker ikke at tage deres båd i vandet selvom de har betalt, skal kasserer/havnefogde have besked. Medlemmet mister derved ikke retten til deres plads og skal kunne få plads næste sæson.

2.

Dersom kasserer/havnefogde får meddelelse om, at et medlem ikke vil bruge sin plads for sæsonen, kan der udstedes et Wild Card, til den første på ventelisten, på de betingelser som et Wild Card er.

Betingelser for Wild Card.

Pladsen er kun til rådighed for indeværende sæson.

Man mister ikke sin plads på ventelisten.

Bestyrelsen orienteres ved første bestyrelsesmøde når der er udstedt et Wild Card.

3.

Venteliste oprettes for de aktive medlemmer som måtte ønske en havneplads.

Der indbetales kr. 500 ved optagelse som modregnes på indskud eller havneplads når man bliver tildelt en plads.

Indskuddet betales tilbage, hvis man ikke ønsker at være på ventelisten mere.

Ventelisten administreres af kasserer/havnefogden i forening.

Bestyrelsen orienteres ved bestyrelsesmøderne og ventelisten.

Medlemmer kan ved henvendelse til kasserer/havnefogden få orientering om ventelisten og evt. chancer for at få en bådplads.

Indføres i takstbladet og fremlægges på den kommende generalforsamling marts 2015.

Det blev besluttet at se på de samlede takster for almindelig regulering på næste bestyrelsesmøde den 1. december.

 

5. Hvem stiller op til bestyrelse og div. poster i 2015 ?

Helge meddelte at han ønsker at stoppe som havnefogde med udgangen at året.

Torben, Jens og Freddy ønsker at stoppe ved den kommende generalforsamling.

Der vil i tiden frem til generalforsamlingen blive arbejdet med forskellige løsninger til afløsning for Helges gøremål på havnen.

6. Bro.

Man vil forsøge at sætte de støbte betonplader ud med kranbil samtidig med optagning af et par store både, så broprojektet kan forsætte.

7. Julefrokost.

Som bekendt afholdes der julefrokost den 22.11 - tilskud ?

Der er endnu ledige pladser til julefrokosten, og det blev besluttet at klubben yder en øl/vand og en snaps til de tilmeldte.

Freddy arbejder videre med 2 arrangementer i 2015 inden generalforsamlingen.

 

8. Eventuelt.

Intet under dette punkt.

Næste møde den 1. december kl 18 i klubhuset. Bemærk tidspunktet. Klubben byder på et stykke brød.

 

Langø den 4. november 2014.

Langø Bådelaug

Freddy Rasmussen

 

 

Langø Bådelaug

Formand: Michael Bo Andersen

Tillitsevej 22, 4983 Dannemare

Tlf. 20 11 54 42

lb.sekretariatet@gmail.com