Juni 2014

Langø Bådelaug

 

Her kan du læse referatet fra bestyrelsetmødet afholdt den 2. juni 2014.

 

Se mere om bestyrelsen

Bestyrelsesmødet juni 2014

 

Referat af bestyrelsesmøde den 2. juni 2014. kl 19 i klubhuset.

 

Afbud: ingen

 

1.Referatet blev godkendt.

 

2.Nyt fra

A formanden.

Jyske uddeler penge til foreninger og klubber den 12. juni kl 19. Jens og Freddy deltager.

Indvielse af handikapbroerne den 11. juni fra 15 til 18 på Langø Havn. Alle er velkommen.

B kasserer.

Der er endnu en del som ikke har betalt kontingent og pladsleje. Jan udsender rykker hurtigst muligt, for at få et overblik over de ”ledige pladser”.

De sidste bilag er sendt til LAK og dermed er sagen afsluttet omkring kajakbroen.

C Sekretariat.

En del nye medlemmer registreret. Herligt.

Nye vimpler er bestilt og på vej.

D Havnefoged

Intet nyt om de nye bøjer, men pengene skulle være bevilget.

Helge er ved at få et overblik om havnens bådepladser og om hvem der ligger hvor. Får hjælp af kassereren, da man kan risikerer at tabe retten til sin plads, hvis den ikke er betalt inden 1. maj. Iflg. Bådelaugets love § 12 stk. 5.

 

3.Oplysningsskilt omkring Nakskov Fjord.

Vi får et skilt af kommunen med oplysninger omkring Nakskov Fjord.

 

4.Hornfiskekonkurrence Status

Flot arrangement med et overskud på kr. 810,84. Takkebrev til sponsorer er udsendt.

 

5.Spodsbjerg fællestur. Evaluering.

Stor succes. Gøres til en tradition. Sæt kryds i kalenderen i 2015, da fællesturen afholdes den 30.-31. maj 2015.

Tak til alle der var med til at gøre turen god.

 

6.Nyttejobber.

Freddy har rykket kommunen og håber på snarligt svar.

 

7.Møde i Nakskov Fjordudvalg.

En tung organisation, men vi forsætter med at møde op til møderne. Næste møde en gang i September.

 

8.Sankt Hans

Freddy laver indbydelse og kontakter båltaleren Jens Thomsen. Vi forventer at serverer burger som sidste år med Kalle ved grillen.

 

9.Miljøudvalget: affaldsplan- informationsskilte på havnen.

Skilte skal opsættes på alle broer. Vi vil på samme skilt byde gæster velkommen til vort private område med de forbud der er. Hund i snor, færden på eget ansvar og følge de anvisninger som gives af havnefoged eller andre myndighedspersoner.

Michael udarbejder forslag til det endelige skilt.

 

10.Gæstesejlere i Maj.

Vi havde 39 anløb mod 53 i 2012.

 

11. Broprojekt.

Jens har bestilt Thomas til at slå pæle i uge 24. Derefter går vi i gang med proviantbroen.

 

12. Tyskerbesøg. Hvad er på plads og hvad mangler vi.

Rolf som er kontakten til tyskerne kommer på besøg fredag den 6. kl 14.

Telt opsættes primo uge 24.

Stole og borde leveres af Torben Fugl.

Fadøl. Der arbejdes på en aftale.

Mad er bestilt hos Brian

Service der bruges eget samt fra forsamlingshuset. Der bruges plast til øl, vin, vand og kaffe.

Hjælpere.

Fredag: borddækning.

Lørdag: servicering og salg af øl, vin og kaffe.

Søndag: oprydning.

Efter samtalen med Rolf på fredag udarbejdes den endelige plan.

 

13.Eventuelt.

Kode til vort Internet ligger i øverste skuffe i klubhuset. Gæstesejlere får den udleveret når de betaler havnepenge.

 

Langø den 3. Juni 2014.

Freddy Rasmussen

 

 

 

Langø Bådelaug

Formand: Michael Bo Andersen

Tillitsevej 22, 4983 Dannemare

Tlf. 20 11 54 42

lb.sekretariatet@gmail.com